Вже вдруге цього року Ужоцький перевал, що на Закарпатті, кидає виклик пілотам у дисципліні «підйом на пагорб» або просто – «гірські перегони». Причому традиційно в ньому зможуть стартувати не лише професійні пілоти, а й любителі на стандартних автомобілях!

  У найближчі вихідні 8-10 серпня Ужоцький перевал прийме вже другі цього року клубні перегони в найстарішій в історії автоспорту дисципліні - «підйом на пагорб» (hillclimb). Напевно, символічно, що саме «гірські перегони» також стали першими офіційними автомобільними змаганнями, проведеними на території України після початку «Великої війни».

  Ця гонка отримала офіційну назву «XVII Бескид-2025». А це означає, що цей перевал прийме вже 17-у гірську гонку!

Не можна не додати, що за протяжності майже 4 кілометри – 3,8 якщо бути точними, - то це найдовша траса для «гірських перегонів» за останні роки в українському автоспорті. При цьому перепад висот становить 211 метрів.
  Але, що значно важливіше, на цих 3,8 кілометрах пілотів чекають 22 повороти, багато з яких досить швидкісні.

Тим не менш, з урахуванням нового асфальтового покриття та металевих гардрейлів по боках, незважаючи на свій швидкісний характер, траса вважається досить безпечною.
  Вже традиційно для останніх кількох років гонка складатиметься із двох залікових днів.

Іншими словами, якщо раніше в рамках Чемпіонату України з гірських перегонів перевал за два дні приймав два окремі змагання з двома різними подіумами, то на сьогодні «гірські перегони» проводяться в об'єднаному форматі.
  Кожний день складається з одного тренування, двох кваліфікаційних заїздів та власне трьох залікових підйомів.

При цьому в «актив» учасників йдуть два найкращі з трьох.
  Пілот може пропустити один з підйомів, однак, щоб бути класифікованим, він повинен проїхати в двох інших. Потім два дні підсумовуються і підсумок визначає сума з чотирьох кращих підйомів.

  Як завжди для «гірських перегонів», на одному автомобілі зможуть стартувати два пілоти в одному класі. Більше того, один і той же пілот може заявитися для виступу на своєму автомобілі та у старшому класі.
  На сьогодні заявку подало 22 учасники, з яких 13 є аматорами.

Адже «гірські перегони» дозволяють стартувати в них любителям на абсолютно серійних автомобілях, які повинні відповідати ПДР.
  Цікаво, що серед професійних гонщиків один з них – Бартломей Козьол, - який торік дебютував і на «кільці», на своєму спортивному Renault Megane заявився у двох класах.

Вже традиційно компанію поляку складуть його напарники за рівненською командою Денис Горковчук та Дмитро Семенюк.
  Але, мабуть, головним шоустопером цих перегонів ризикує стати цей автомобіль і особливо один з його пілотів. Йдеться не тільки про ретельно відтворене спортивне «ВАЗ 2101».

  Свого часу цю кропітку роботу зробив багатокатний Чемпіон УРСР, а потім і України на «формулах» Олексій Варавін разом із Святославом Денисовим. Питання ще й у тому, хто саме стартуватиме за кермом цієї «класики».
  Йдеться про двох ветеранів ще радянського автоспорту – Юрія Бомбардерова та Віктора Поварова.

Це не жарт, адже цього року Віктор Олексійович (на фото крайній праворуч, Юрiй поруч iз ним, тоді як ліворуч – той самий Варавін) готується відсвяткувати вже свій 85-річний ювілей! Проте разом із Юрієм вони продовжують підкорювати траси, включаючи і легендарне «Ралі Монте Карло», тепер уже для історичних автомобілів…
  Сподіватимемося, що обох ветеранiв як i iнших учасників чергових «гірських перегонів» погода, як то кажуть – буде супроводжуватиме, - та вона пройде без дощових «вкроплень», як це було минулого разу...

В'ячеслав Щербина
Фото Андрій Конвіцький та архів автора