Певно, ні для кого не секрет, що автоспорт – найдорожчий вид спорту. Причому починаючи з перших кроків у ньому! Без серйозних iнвестицiй, найчастіше самих батьків, шлях до нього дітям просто закритий. І байдуже про яку країну йдеться.

  Тим не менш, трапляються часом унікальні випадки спонсорства. А цей, про який ми розповімо – втричі унікальний! Він стосується України сьогодні, а також ще зовсiм юного картингіста-початківця. Не кажучи вже про самого спонсора, точніше, його продукцію.

  Справді, стосовно ігрових видів спорту (за винятком, мабуть, хокею чи американського футболу) для початку потрібно зовсім небагато. Інша річ – автоспорт. Не дарма ж «Формулу 1» називають королевою автоспорту із сумарним річним бюджетом команд, який може зрівнятися (а то й перевищити) бюджети багатьох країн світу.
  Але навіть перші кроки в автоспорті, а саме – заняття картингом, вимагають чималих вкладень.

Вони вимірюються багатьма тисячами, і зовсім не гривень. І це лише для початку!
  Приміром, сам картинг з двигуном буде дорожчим багатьох «дорослих» кільцевих автомобілів, які ганяються на «великому кільці». Тим більше, коли йдеться про все ще «всюдисущі» в українських кільцевих перегонах «вісімки»…

Та й бюджет виступу в одному етапі Чемпіонату України з кільцевих перегонів на «вісімцi» поступатиметься своєму картинговому аналогу!
  Більше того, дорослі пілоти, як мінімум, мають у своєму розпорядженні «рекламні площі» на бортах та інших «площинах» своїх автомобілів.


У випадку з картингом це теж викликає певні, але цілком очевидні труднощі. А головне, є ще один, скажiмо так, «невизначений момент».
  Хто може знати, яких вершин досягне в майбутньому 5-7-річна дитина, яка ще тільки робить свої перші кроки в автоспорті?! (Так, у картинг, включаючи Україну, діти починають приходити у 5-6, а то й у 4 роки!)
  Інша справа – як це було, скажімо, з Льюїсом Хемільтоном.

Та і з більшістю інших великих і не надто великих пілотів минулого чи майбутнього, якщо, наприклад, говорити про того ж Кіммі Антонеллі.
  Так, усі вони в результаті знаходили підтримку. В тому числі й фінансову, яка вимірювалася сотнями тисяч.

За одним лише уточненням – на той момент вони вже встигли досягти певних результатів, і обом вищезгаданим на той момент було вже по 13 років, і аж нiяк не 7… До того ж часу, їхніми кар'єрами у картингу опікувалися виключно батьки.

  І це стосується переважної більшості тих, хто в результаті став професійним пілотом, а то й навiть суперзiркою світового рівня.
Чи то в автоспортивних – Америці та Англії, чи то в куди менш гоночних країнах, на кшталт Болгарії та ПАР.

«Вкладатися» або навіть просто підтримувати зовсім юного пілота-початківця – це унікальні випадки. I саме про такий випадок піде мова сьогодні! Для початку – про самого пілота.
  Це Кiрил Рухлін, якому тiльки-но виповнилося 8 років. Свій шлях у картингу він почав у 6-річному віці, наприкінці 2023-го року.

На той момент, незважаючи на всі випробування, що випали на долю українського народу, ожили майже всі види спорту, включно з рангами Чемпіонатів України, але – не картинг.
  Таким чином, тодi після серії тренувань, Рухлiн провів лише одну реальну гонку. Його повноцінний дебют в автоспорті відбувся вже 2024-го року. І яким же він виявився!

  Кiрил розпочав свій активний виступ у відновленому Чемпіонаті України з картингу з 3-го місця на 1-му етапі. На наступному вiн уже був другим, а потім дві перемоги поспіль!
  Тим не менше, не в останню чергу через специфіку нарахування очок у нинішньому Чемпіонаті України з картингу, де в залік зараховуються абсолютно всі зароблені під час сезону бали, Рухлiн не зміг стати Чемпіоном України.

  Після цілого сезону, що складався з чотирьох етапів по 4 гонки кожен і набраної суми в 306 очок за них, Кiрил поступився цим титулом Поліні Олександровій з мінімально можливим «програшем» у … півбала!!!
  Однак фундамент (і зовсім непоганий!) було закладено. Особливо якщо врахувати, що йшлося про абсолютний дебют в автоспорті. Але перший спонсор у Рухліна з'явився зовсім не завдяки цьому спортивному досягненню, а скоріше ... активності його мами в ... «Інстаграмі»!

  Для початку, усвідомлюючи, що автоспорт не дешевий, мама Кiрила, як і багато інших батьків картингістів по всьому світу до неї, намагалася знайти підтримку українського бізнесу.
  В які тільки двері вона не стукала! Починаючи від виробників бензину та мереж автозаправок, закінчуючи банківськими структурами та операторами мобільного зв'язку. Скрізь відповідь була – «ні», пару разів – «можливо, в майбутньому»….

Коли ж Анна, а саме так звати маму Кiрила, зрозуміла всю марність цих спроб, то вирішила сконцентруватися на тому, що нині робить мало не кожен другий з нас.
  Вона почала вести сторінку в «Інстаграмі», причому, назвала її дещо провокаційно – @racer_mommy. Тобто – «матуся гонщика». Однак і тут Анна швидко зрозуміла, що автоспорт в Україні особливо не приваблює «фоловерів» - від слова «взагалі»!...

  Тоді Анна «перекваліфікувалася» на «мейнстрім» і почала постити відео з гумором та всілякими корисними порадами звичайної мами. Але все ж продовжувала ненав'язливо «вкраплювати» в них заняття картингом, а також виступи Кiрила… І, як не дивно, «справа пішла», а потім і зовсім, як то кажуть – «вистрілила»!
  Для початку кількість «фоловерів» цієї «гоночної матусі» перевалила за 200 тисяч, що не так мало не лише за мірками України! Далі – більше.

В цього гоночного дуета почали з'являтися пропозиції реклами на їхній сторінці. А одного дня серед тих, хто пропонував Анні спiвпрацю, став відомий український виробник дитячої побутової хімії ТМ «Вухастик». Воно й зрозумiло. 80% її фоловерів – жінки, більшість з яких такі ж мами як і вона сама. Тож не дивно, чому у «Вухастику» вибрали саме сторiнку Анни.
  Насамперед «Вухастик» відомий найрізноманітнішою побутовою хімією, спрямованою саме на дітей.

Починаючи від антиалергічних мила і шампунів і закінчуючи особливо ніжними пральними порошками. Або засобами для виведення плям, які впораються з будь-яким завданням, що їм може поставити дитина.
  Але найцікавіше те, що Анна не поспiшала, і вирішила спочатку дослідити цінності бренду… Вона зрозуміла, що «Вухастик» бере активну участь у дитячих святах та благодійних фестивалях. Адже будучи насамперед «racer mommy», Анна запропонувала не просто «рекламну інтеграцію», а куди цікавішу співпрацю – через спонсорство.

  Першим аргументом було те, що, потрапивши у картинг, iнформацiя про продукцію «Вухастика», одразу досягне цільової аудиторії – вже просто на самих перегонах!
  Адже річ у тім, що спортивні комбінезони та інше екіпірування пілотів, бiльшiсть з яких дiтлахи, потрібно міняти і прати багаторазово. Маркетологи «Вухастика» були в захваті і навіть приголомшені такою ідеєю!

  Справа в тому, що як і більшість людей в Україні, вони знали про футбол, де їхні продукти вже заявлені. Але й гадки не мали, що в нашій країні є автоспорт, і тим більше дитячий! Так і почалося це співпраця…
  Але Кiрил Рухлін разом з його мамою забезпечать «Вухастику» не лише «заявку» на перегонах в Україні, або «Iнстаграммi». Вона стане куди ширшою, та навiть вийде на справжній міжнародний рівень!

  Адже крім Чемпіонату України з картингу, де Кiрил продовжує виступати цього року, разом з кількома іншими українськими картингістами вiн почав завойовувати «Кубок Моравії». І доволі успішно!
  Після трьох етапів Рухлін займає п'ятий рядок загального заліку цієї міжнародної першості. Причому, в новому для себе класі «60 Baby», в який він перейшов на початку цього сезону.

  Отже, насправді, причина через яку в одного з українських картингістів з'явився спонсор, не тривіальна, хоч і показова, як для 21-го століття. А особливо втішно те, що він знайшовся у цей непростий в усіх сенсах час для України.
  Ну, а чого доб'ється Кiрил в майбутньому – покаже лише час... Як то кажуть - «гарний початок – половина діла».

Хтозна, може, мова йде про майбутнє партнерство, схоже на «дуети» Ніккі Лауда-«Пармалат» або Алекс Занарді - «Барiлла».    Вони тривали протягом багатьох років, і навіть після того, коли закінчувалися гоночні кар'єри цих по-справжньому видатних не лише пілотів, а й людей з великої літери…

  А ми, звiсно, будемо спостерігати за прогресом цього зовсiм ще юного українського картингіста, як i багатьох iнших таких, як він. Слiдкуйте за нашими матерiалами про перегони Чемпіонату України з картингу та на «Кубок Моравії»…

Вячеслав Щербина
Фото Cергiй Жирiхiн та з вiдкритих джерел