2-й етап Чемпіонату України з картингу прийняв полтавський картодром «ЛТАВА». Саме він став ареною нового витка протистоянь українських картингістів. А боротьби, особливо в дитячих та підліткових класах, справді не бракувало.

   Після 1-го етапу Чемпіонату України з картингу, який традиційно приймав столичний картодром «Чайка», картингісти з усіх куточків України так само звично вирушили до Полтави. Місцевий картодром «ЛТАВА» завдовжки 1 кілометр і 50 метрів кидає їм дещо інший виклик, ніж більш швидкісна «Чайка».
  Відносно вузький і подекуди звивистий, але водночас із кількома «прямиками» та жорсткими гальмуваннями після них, він вимагає як відповідних «налаштувань» техніки, так і зусиль самих пілотів.

У кожному з класів етап складався з чотирьох абсолютно рівноцінних Фіналів. Перемога в одному з них приносила 25 очок, 2-ге місце – 20, 3-те – 18, 4-те – 16, 5-те – 14 і далі — мінус один бал. Стартове поле першого Фіналу визначала кваліфікація, а надалі — фініш попереднього заїзду.

  Як і передбачалося, 2-й етап Чемпіонату України з картингу виявився дещо менш численним, ніж стартовий раунд, який зібрав 68 учасників. Цього разу на гонку з'їхався 51 картингіст, які змагалися у шести класах.
  Що вже стало приємною тенденцією — найзаповненішими виявилися наймолодші дитячі класи, і це не може не тішити.

Більше того, знову саме дітлахи та підлітки продемонстрували чимало боротьби на трасі: часом — чистої, спортивної, а часом — не без контактів і вильотів. Але на те він і автоспорт! Помилки, розвороти або контактна боротьба — усе це його невід'ємна частина. Як завжди — про все по порядку.

Знову серед наймолодших — усе «по-дорослому»!

  Наймолодшим класом є Comer Micro, який цього разу зібрав дев'ятьох учасників. Тут дітлахи віком від 4 до 7 років виступають на картах, оснащених двигуном потужністю всього в одну кінську силу. Та попри коротку дистанцію гонок, невелику швидкість і досвід, навіть ці спортсмени-початківці часом демонструють неабияку боротьбу на трасі.
  Кваліфікацію в цьому класі— причому більш ніж упевнено — виграла Аліса Дзюба.

Вона випередила найближчого суперника, Артема Ляшка, майже на одну секунду! 0,909 — якщо бути точнішими, що за мірками картингу майже «прiрва». Але, на жаль, як і на 1-му етапі, знову невдалі старти — причому буквально — відіграли вирішальну роль у виступі Аліси.
  Уже на першому ж старті вона забарилася і пропустила вперед одразу кількох конкурентів! Як Дзюба потім не намагалася повернути втрачене, їй не вдавалося... У 1-му Фіналі перемогу здобуває Платон Авраменко. Проте вже в наступному заїзді, після боротьби одразу з кількома суперниками, відбувається розворот Платона — і фініш лише на 6-му місці.

  Тим не менш, Авраменко мобілізується і в неділю вранці (обидва дні зазвичай проводилося по два Фінали) проривається з 6-ої позиції та перемагає! Після цього Платон ставить переможну крапку і у заключному заїзді, набравши в пiдсумку 88 балів. Після 3-го місця в першому Фіналі Артем Ляшок перемагає в другому, а в неділю незмінно фінішує у топ-3-ці. Він збирає 81 бал, стаючи срібним призером за підсумками 2-го етапу Чемпіонату України з картингу в класі Comer Micro

.

Третю сходинку подіуму цього класу посів Нікіта Скуз, для якого обидва дні видалися навіть жвавішими, ніж для двох лідерів.
  У першому Фіналі Нікіта припускається помилки і фінішує лише 6-м. Проте вже в наступному заїзді Скуз активізується і після напружених баталій та обгонів проривається з 6-ої стартової позиції одразу на 2-ге місце. У неділю вранці Нікіта знову 2-й, однак чергові «розбірки» колесо в колесо завершуються для нього вильотом і останнім 9-м місцем!

Таким чином Скуз набирає 63 очки — рівно стільки ж, скільки й Матвій Куранов.
  Матвій, після 2-го та 3-го місць у суботу, в неділю зіштовхується з низкою невдач, і як результат лише 5-е та 8-е місце.
Проте, як ми вже неодноразово писали, у разі рівності очок вирішальним стає не традиційний фініш в останньому заїзді, а саме швидкість у її «чистому вигляді» — тобто кваліфікація. У ній, iз 4-м часом Нікіта Скуз виявився швидшим за Матвія, який тоді показав 6-й результат.

Саме це і визначило долю «бронзи» на всьому етапі... А що ж Дзюба, яка спочатку була найшвидша?!
  На жаль, після провального старту в 1-му Фіналі, вона фінішує 4-ою, ніби потрапляючи у своєрідне «порочне коло». З кожним новим стартом Аліса щоразу опиняється в самій гущі протистоянь, фінішуючи 5-ю та двічі 4-ю в неділю. Найцікавіше, що в підсумку Дзюба набрала всього на один бал менше, ніж Скуз і Куранов, і ... на один бал більше, ніж Олег Вишник, який завершив цей етап 6-м.

Знову ж таки — настільки щільною була боротьба в цьому, здавалося б, наймолодшому з класів, що долю подіуму вирішували лічені очки, а то й зовсім частки секунди в кваліфікації!...

Боротьба вiд старту до фiнiшу

  Два наступні дитячі класи, 60 Baby та 60 Mini, стали наймасовішими на 2-му етапі Чемпіонату України з картингу, зібравши по 11 учасників кожен. «Бейбіки» є своєрідним другим щаблем у картинговій шкільній ієрархії, де змагаються діти віком від 6 до 9 років, а «мініки» — третім, який завершують у 13 років.

  «На папері», згідно з протоколами, в 60 Baby цього разу не було рівних Миколі Чернишову, який спершу здобув «поул», а потім переміг у всіх чотирьох Фіналах, набравши максимально можливі 100 очок. Однак усе було не так однозначно!
Наприклад, у кваліфікації Микола випередив найближчого суперника лише на примарні 0,070 секунди!

  Другий час тут показав Максим Таран. Більше того — він випереджає Чернишова на старті 1-го Фіналу, але, на жаль, дещо перестарався! Таран здійснює фальстарт, а згодом припускається ще однієї помилки.
  Не розібравшись, який саме прапор показали судді, і подумавши, що це прапор «Технічної несправності», Максим заїжджає на піт-стоп! Насправді ж йшлося про запобіжний прапор, який означає штраф.

У результаті окрiм 5-секудного штрафу, який він усе одно отримав, заїзд на піт-лейн обійшовся значно дорожче — і відкинув Тарана на останнє, 11-е місце!
  Проте вже в наступному Фіналі Максим проривається з 11-го на 4-е місце, а в неділю зміцнює свої позиції: спершу — третє, а згодом i друге місце в заключному Фіналі. У підсумку Таран зібрав 62 очки, але — на жаль — ті дві помилки в 1-му Фіналі коштували йому подіуму, до якого Максиму забракло всього 4-х балів!

Разом із Чернишовим на подіум піднялися Ернест Мітрохін та Кірил Рухлін, для яких обидва дні також були сповнені боротьби та характерних труднощів.
  Після двох других місць у суботу Ернест, не без напруженої боротьби, фінішує 3-м у неділю вранці. Однак 5-секундний штраф за фальстарт відкидає Мітрохіна одразу на 7-е місце! Настільки щільними були фініші в цьому класі.

Тим не менш, у вирішальному Фіналі, попри серйозний опір суперників, Ернесту вдається піднятися до 4-го місця, очки за яке стали визначальними. У підсумку Мітрохін набирає 68 балів, проти 66 у Рухліна, які й розподілили їх на подіумі.
  У 1-му Фіналі Рухлін проривається з шостого стартового місця на третє, після чого знову не без боротьби йде другим у другому Фіналі. Але в нього виникають проблеми та Кiрил фінішує 5-м.

У неділю Рухлін поступово, але планомірно піднімається вгору, спочатку фінішувавши 4-м, а потім 3-м, зайнявши в результаті аналогічне місце і на подіумі класу 60 Baby...
  Не можна не відзначити, що якщо Тарану не вистачило 4 очок до заповітного подіуму, то 6 в підсумку до нього не дотягнув і Станіслав Шутовський.

Після третього та другого місць вiн йшов другим у заключному Фіналі, однак розворот після чергової «битви» з опозицією відкидає Станіслава разом на 9-е місце, що й коштувало йому подіуму.

I тут також!

  У класі 60 Mini Акім Скуба здобуває «поул», випередивши Івана Луговського всього на примарні 0,036 секунди. І саме Іван разом із Дмитром Легкобитом згодом не дають Акіму «легкого життя». Ба бiльш, саме цей клас, точніше його лідери, продемонстрували найкрасивішу і, головне, чисту спортивну боротьбу в рамках 2-го етапу Чемпіонату України з картингу.

  У першому Фіналі перемагає Скуба, випередивши Івана та Дмитра. Проте вже в наступному заїзді, після напруженого потрійного протистояння, перемагає Легкобит, тоді як Скуба з Луговським фінішують 2-м та 3-м відповідно.
  У неділю ситуація повторюється: в ранковому фіналі, знову після запеклої боротьби, перемагає Акім, випередивши Луговського, тоді як Легкобита розвертає і він фінішує лише 10-м!

Проте у вирішальному фіналі саме Дмитро стає автором вражаючого прориву.
  Він не лише піднімається нагору, а й наздоганяє двох інших лідерів! На жаль, часу на те, щоб вступити в чергове протистояння з ними, у нього просто не залишається...

Тим часом Луговський та Скуба протягом усього Фіналу відчайдушно борються між собою, і цього разу переможцем виходить саме Іван.
  Та все ж, із 90 очками, здобутими за дві перемоги та два других місця, подіум 2-го етапу Чемпіонату України з картингу в класі 60 Mini очолює Скуба. У результаті він випередив на 9 очок Луговського і на 18 Легкобита, для якого фатальним став той самий третій Фінал.

  Підлітковий клас OK‒N Junior, де змагаються учасники віком від 12 до 14 років, зібрав десятьох спортсменів. За розпалом боротьби, хоч і не завжди за її красою, багато в чому повторював «мініків».
  «Поул» тут здобула Єва Авдєєва, випередивши найближчого суперника на 0,180 секунди.

Після протистояння одразу з кількома опонентами вона перемагає в першому Фіналі. Проте вже наступний заїзд Єві не вдається, тоді як у ньому тріумфує Єгор Кейдун, якого в першому фіналі суперники буквально «заштовхали» на 4-е місце. У неділю в обох Фіналах виграє саме Кейдун. Однак це не означає — «впевнено».

  Приміром, у вирішальному Фіналі лідирував Святослав Онищенко, проте після чергових «розбірок» на трасі він фінішує лише 5-м, а 5-секундний штраф за зміщений «обтікач» узагалі відкидає його на останнє 10-те місце!

Таким чином, незважаючи на 3-е та 2-е місця в суботу, з 60 очками Онищенко опиняється першим поза подіумом, завершивши етап на 4-му місці.
  Переможцем же став Кейдун, який набрав 91 бал, тоді як з 72 очками другою етап завершила Авдєєва.

При цьому взявши «бронзу» Тимофій Вороновський, за яким залишилося 2-е місце в першому Фіналі і 3-те в заключному, поступився Єві лише 4 очками.

Серед інших

  Що ж до двох старших класів ОК і KZ-2, то цього разу вони виявилися малозаповненими - по 5 пілотів у кожному. Та й боротьби, як за перемогу, так і за призові місця, тут було небагато.

  У класі ОК, де змагаються учасники віком від 14 років, знову як i на 1-му етапi, не знайшлося конкурентів Марії Кравченко.
З перевагою за пів секунди над Данилом Дудою вона здобуває «поул», а потім у всіх чотирьох Фіналах знову відривається від суперників, набираючи максимальні 100 очок.

  Як би вторячи їй, незмінно другим обидва дні фінішує Дуда, займаючи аналогічне місце і на подіумі цього класу. Єдина інтрига — і то не стільки боротьба, скільки очікування — розгорнулася за останню сходинку подіуму.

  На неї заслужено претендував Тимур Гаріян, який упевнено фінішував третім у трьох Фіналах.
Однак увечері в суботу його підводить двигун, і Тимур сходить. Саме ця прикра поломка й коштувала Гаріяну, який у підсумку набрав 54 очки, 3-го мiсця у пiдсумку!

Знову, як ми вже не раз писали, така ціна сходу чи невдачі в усього одному заїзді за нинішньої системи нарахування очок із чотирма рівноцінними фіналами… Але і це не все.
  Справа в тому, що це третє місце між собою розіграли не просто два напарники, а в певному сенсі наставник та його «протеже»!

  Святослав Денисов упродовж багатьох років виступав на «великому кільці», цього року вирішивши спробувати свої сили й у картингу. Більше того, незважаючи на свій чималий досвід в автоспорті, на ЛТАВі він виступав вперше в житті.
  На рахунку Святослава залишилося 3-е місце в тому самому доленосному другому Фіналі та три четверті, за які він набрав 66 очок.

І це виявилося на 8 більше, ніж у його давнього товариша Андрія Усенка, який і зовсім робить свої перші кроки не лише в картингу, а й у автоспорті загалом!
  Враховуючи що новий пiдзалiк «30+» нагороджується окремо, два товарища з Полтави поїхали iз вiдповiдними кубками за перше та друге мicце…

  У найпотужнішому класі KZ-2, де приймають участь з 15 років, цього разу не було рівних Владиславу Осінному.
Після «поулу» він поступився першим місцем лише в останньому Фіналі, в результаті набравши майже ідеальні 95 бали.

  Єдиним, хто зміг випередити Осінного, став Олександр Дерюга, який до цього тричі поспіль фінішував другим.
Замкнув подіум цього класу Владислав Іванченко, який всі чотири рази незмінно фінішував третім у всіх чотирьох фіналах.

  У «жіночому заліку» цього разу найкращою була названа Єва Авдєєва, випередивши Марію Кравченка та Кіру Майстренко, яка закінчила етап п'ятою у класі 60 Mini.

  При цьому нагадаємо, що в цьому умовному заліку враховується не тільки абсолютний результат представниць прекрасної половини людства в їх відповідних класах, а й інші фактори, включаючи їхню наповненність, тобто кількість суперників...

Також не можна не відзначити, що цього разу з 51 учасників дівчаток було шестеро, що не може не тішити…

***

  Як радує стабільна наповненість дитячих класів. Так само, як і те, що Чемпіонат України з картингу продовжують підтримувати його партнери ТМ «Castrol Ukraine» та АЗС Marshal. За що їм окрема подяка як від організаторів, так і від учасників і всіх нас…


Але що найбільше тішить, а точніше, що найважливіше – це те, що всі учасники змагання ніяк не постраждали!
  Адже саме у дати проведення 2-го етапу Чемпіонату України з картингу країна-агресор завдала чергового масового удару по Україні, у тому числі й по Полтаві. Але як би заклятий ворог не намагався, він не зможе зламати українську націю!

А проведення змагань, особливо дитячих, навіть у такий непростий час, є однією з яскравих ознак цієї самої волі до свободи!

В'ячеслав Щербина
Фото Сергій Жиріхін