Юна українська картингістка Злата Скуз знову перемогла на черговому етапі «Кубка Моравії» в класі Mini 60 і після трьох етапів продовжує очолювати його.
3-й етап «Кубка Моравії» (Moravsky Pohar) проходив на картодромі Speedworld, розташованому зовсім не в Чехії чи Словаччині, а в Австрії — біля містечка Пахфурт (Pachfurth). Змагання включало два заліки – Чемпіонат Словацької Республіки з картингу та власне «Кубок Моравії». Заїзди за класами проводилися спільно, проте результати підраховувалися окремо для кожного з двох заліків.
Як і другий етап, на якому Злата Скуз також здобула перемогу, цей зібрав дві сотні учасників.
Щоправда, цього разу далеко не всі класи, особливо дитячі, були заповнені. Через сукупність причин — зокрема завершення навчального року в Європі та початок відпусток — клас Mini 60, у якому виступає Скуз, налічував лише п’ятьох учасників.
Двоє з них були її прямими суперниками із заліку в «Кубку Моравії». Цікаво, що одним із них став напарник Злати з команди Master Kart racing team – Кирило Григоренко.
Традиційно етап складався з трьох гонок – ПредФіналу, Фіналу та СуперФіналу. В заліку Mini 60 по 10 кіл кожен. Старт першого з них визначала кваліфікація, тоді як для наступного вирішальним був фініш попереднього заїзду.
У кваліфікації Скуз показала найкращий час у своєму заліку та другий в «абсолюті». (Лапки тут і далі застосовані через те, що офіційно заліки виводяться абсолютно окремо).
При цьому «поулу» Злата поступилася лише 0,3 секунди, натомість випередила найближчого суперника на разом на 0,6.
І хоча, як уже зазначалося, два заліки ведуться окремо, щойно пілоти закривають забрала своїх шоломів, вони виборюють позиції на трасі незалежно від того, чи є це їхній прямий суперник у заліку, чи ні.
Тож «легкої прогулянки» австрійським картодромом за мінімальної конкуренції в українки не вийшло. Тим не менш, після хай і не фактичної, але принципової боротьби, в усіх трьох гонках Злата фінішувала другою в «загальному» заліку та першою у своєму.
Таким чином, вдруге поспіль українка очолила подіум класу Mini 60 у рамках «Кубка Моравії» ... який замкнув інший представник України!
Так, для Кирила Григоренка цей етап видався непростим.
У кваліфікації він поступився Златі трохи більше ніж 0,6 секунд й лише 0,02 — ще одному супернику по «Кубку Моравії», ставши 4-м загалом і останнім у своєму заліку. Більше того, вже на старті ПредФіналу у нього виникають проблеми з двигуном. Таким чином, Кирило вибув, не проїхавши і метра в першій гонці цього гоночного вікенду!
У Фіналі у Григоренка розгортається справжня спортивна дуель із третім учасником цього заліку — Теодором Отахалом. І знову невдача - вона завершується зіткненням!
І хоча його суперник отримав 10-секундну пеналізацію з грифом «За неспортивну їзду», Кирило втратив ціле коло й фінішував останнім. У вирішальному СуперФіналі українець випереджає Теодора, проте той не здається.
Буквально за кілька поворотів до фінішу цієї гонки Теодор усе ж випереджає Кирила, ставши другим у заліку. При цьому на фініші їх розділили примарні 0,3 секунди — настільки щільною була їхня боротьба!
Втім, згідно правил, Григоренко був кваліфікований третім у всіх трьох гонках, посівши аналогічне місце на подіумі! Однак тут варто уточнити…
З урахуванням того, що цього разу клас Mini 60 виявився значно малочисельним, очки за кожен заїзд відповідали цій реальності.
Якщо на другому, більш численному етапі, перемоги в ПередФіналі та Фіналі приносили по 36 балів, а «вікторія» у вирішальному СуперФіналі взагалі давала 55 очок, то цього разу в малонаповненому Mini 60 присуджувалися значно скромніші 17 та 28 балів відповідно...
Саме ці очки — здобуті завдяки перемогам у всіх трьох гонках свого заліку — і заробила Злата Скуз. Однак з огляду на загальний залік «Кубка Моравії» ця перемога з 62 очками виявилася майже вдвічі меншевартою, ніж навіть четверте місце Злати на 1-му етапі «Кубка Моравії», яке тоді принесло їй 115 залікових очок!
Так, після другої поспіль перемоги актив українки сьогодні становить 304 очки, і вона зберігає лідерство загального заліку «Кубка Моравії» у класі Mini 60.
Однак турнірна боротьба тут надзвичайно напружена! Згаданий Теодор Отахал, який цього разу знову не зміг скласти конкуренцію Златі, проте обидва дні активно «не давав спокою» її напарнику, тричі фінішував другим.
Таким чином він посів аналогічне місце на етапі, поступившись за підсумками Златі всього 4 очками. А враховуючи його третє та друге місця на двох попередніх етапах, у загальному заліку «Кубка Моравії» Отахал відстає від українки лише на 9 очок.
За чинною системою нарахування очок у «Кубку Моравії», де фініш у кожному заїзді додає бали до загального заліку, цей відрив може бути легко нівельований...
Втішно й те, що через неявку на етап багатьох прямих суперників українців, після здобутого третього місця Кирило Григоренко посідає третю сходинку турнірної таблиці «Кубка Моравії» в класі Mini 60.
Більше того, хоча зі своїми 247 очками він навряд чи зможе скласти конкуренцію двом лідерам цього класу, найближчого суперника українець уже випереджає на 123 бала, що дає чималі надії на підсумкову «бронзу» всього «Кубка Моравії» для Григоренка.
Ще одним пілотом команди Master Kart racing team є Кірил Рухлін, який виступав у наймолодшому дитячому класі Baby 60, де кожен заїзд тривав по 8 кіл.
Сумарно в цьому класі зібралося 12 учасників, з яких одразу семеро були прямими суперниками українця по «Кубку Моравії». У такому складі очки за всі три гонки нараховувалися в повному обсязі.
І вже в кваліфікації український картингіст випередив усіх до одного своїх прямих конкурентів, одночасно показавши 4-й час в "абсолюті" цього класу.
Більше того, Рухлін фінішує 5-м у ПредФіналі, але головне — першим у своєму заліку! На превеликий жаль, далі етап для нього, як то кажуть, пішов «наперекіс».
У Фіналі суперники українця активізуються, і після контакту з одним із них Кірил опиняється абсолютно останнім! Тим не менш, він не здався і все ж випередив кількох суперників, посівши 6-е місце у своєму заліку.
У СуперФіналі, попри серйозний опір з боку суперників, Рухліну вдається відіграти, але лише одну позицію. Він фінішує 5-м і зрештою посідає 4-е місце на третьому етапі «Кубка Моравії» в класі Baby 60.
Причому до подіуму Кірилу, який як і Злата на 1-му етапі у підсумку набрав 115 очок, забракло лише двох балів! І саме на стільки він випередив найближчого переслідувача — а той, своєю чергою, наступного…
Настільки щільними виявляються результати за цією системою нарахування очок, де буквально кожне місце в будь-якому заїзді може вирішити не лише долю подіуму, а й усього сезону!
Після трьох етапів «Кубка Моравії» Кірил Рухлін посідає п’яту сходинку турнірної таблиці класу Baby 60. Наразі він має у своєму активі 327 очок, поступаючись ... усе ті ж два бали найближчому з суперників та 11 — тому, хто йде третім.
Четвертим представником України на цих змаганнях, який також виступав у складі команди MasterKart racing team, став Вадим Оніщенко.
Він стартував у старшому заліку ROTAX MAX Junior, де заїзди тривали по 14 кіл. Цей клас зібрав значно «вагоміші» 32 учасники, 18 з яких боролись за очки саме в «Кубку Моравії».
Після не надто вдалої кваліфікації, де Онищенко показав 13-й час, ПредФінал йому також не вдається — Вадим фінішує 16-м у своєму заліку.
У Фіналі, після напружених баталій на трасі, українець зумів відіграти добрий десяток позицій! Проте штраф за збитий передній «бампер» відкинув його на 10-те місце у класі.
У Суперфіналі Вадим знову проривається вперед, проте одна зі спроб обгону завершується для нього зіткненням.
Тим не менш, йому вдається фінішувати 8-м у своєму заліку та посісти 11-те місце за підсумками всього етапу. Після трьох раундів «Кубка Моравії» Оніщенко посідає 6-у сходинку турнірної таблиці заліку ROTAX MAX Junior. Утім, варто уточнити, що це з-поміж 24-х класифікованих на сьогодні учасників цього заліку!
Попереду у Вадима, як і в інших пілотів команди MasterKart racing team, яку нині буквально веде за собою Злата Скуз, ще чимало виїздів за кордон і боротьби на європейських картодромах. Адже «Кубок Моравії», що складається із семи етапів, навіть не досяг свого екватора. Вболіваємо за наших!
В'ячеслав Щербина
Фото надані Master Kart racing team